onsdag 20 juni 2012

Rastlöshet och nya trender!

Igår var jag rastlös och fick därmed ett litet, eller rätt stort, städryck och städade hela mitt rum. Helt sjukt! Jag till och med omorganiserade alla mina böcker i hyllan!
Några andra saker jag gjorde igår var att skriva en inköpslista för jag bakar idag, plockat blommor (jag vet hur det låter...), bestämt vilka böcker jag ska läsa härnäst (blir antagligen Sweet Evil, The Host och Matched), lagat mat och självklart så läste jag lite!
(Ni som undrar varför jag inte kastar mig på Cirkelns uppföljare Eld när jag läst ut den, så är det för att jag har Cirkeln i pocket och då måste jag även ha Eld i pocket för att de ska matcha! Finns inte än...)

Nog om min dag nu!

Jag har upptäckt, är säkert inte ny med upptäckten, det finns en ny trend inom skrivarvärlden: att dela in böcker i delar!
Den första bok av detta slag som jag läste var Breaking Dawn (tre "böcker" Bella, Jacob, Bella) sedan var det Hunger Games (3 delar), The Immortal Rules (4 delar) och nu senast Cirkeln. Jag kan säga att jag gillar det. Likadant som när man läst ett kapitel, så känner man att man har åstadkommit något när man läst en hel 'del'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar