lördag 21 juli 2012

Dom där böckerna man aldrig hinner läsa!


... eller hinner gör man väl men man gör det bara inte!

Törst (Vampire Academy) av Richelle Mead

Jag har länge velat läsa dessa böcker av fyra anledningar,
ett: för att de har fått så många bra recensioner,
två: jag gillar ideén med ett vampyr high-school,
tre: jag har hört att det inte är huvudpersonen Rose som är speciell utan hennes vän, det verkar kul,
fyra: Bokomslaget är så snyggt!
Jag tror att jag kommer köpa den inom den närmaste framtiden i alla fall.

Angeologi av Danielle Trussoni

Ja, den verkar bra och har fått många finfina recensioner av många och, ja, den står i min bokhylla, så varför har jag inte läst den? En väldigt bra fråga för jag har ingen som helst aning om det!

Matched av Ally Condie

Jag har varit så nära att köpa denna alltså, så nära! Det finns ingen anledning till att jag inte har beställt hem den än, men jag tror att det får bli nästa gång jag köper hem böcker.

Några uppföljare:
 
Torment av Lauren Kate (Fallen #2)
För ungefär ett år sedan läste jag Fallen (trög i början men den blev bättre) så jag bestämde mig för att köpa tvåan. Jag har börjat läsa den... men det går inte så bra, den är inte lika bra som ettan men jag får väl försöka komma igenom den.
 
Blue Moon av Alyson Noël (Evermore #2)
Evermore gjorde inte så stort intryck på mig men får väl försöka läsa tvåan och se om det blir bättre...
Under din hud av Melissa Marr (Mer än ögat ser #2)
Inte helsåld på första boken, men det var ändå något som jag gillade med den. Tvåan verkar bättre än ettan i alla fall så jag får väl försöka mig på den, om inte annat på grund av omslaget!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar