tisdag 17 juli 2012

Sweet Evil

Sweet EvilFörfattare: Wendy Higgins
Serie: the Sweet triology, #1
Utgiven: 2012
Antal sidor: 454

What if there were teens whose lives literally depended on being bad influences?

This is the reality for sons and daughters of fallen angels.

Tenderhearted Southern girl Anna Whitt was born with the sixth sense to see and feel emotions of other people. She’s aware of a struggle within herself, an inexplicable pull toward danger, but Anna, the ultimate good girl, has always had the advantage of her angel side to balance the darkness within. It isn’t until she turns sixteen and meets the alluring Kaidan Rowe that she discovers her terrifying heritage and her willpower is put to the test. He’s the boy your daddy warned you about. If only someone had warned Anna.

Forced to face her destiny, will Anna embrace her halo or her horns?

Boken utspelar sig i nutida södra USA, fast en stor del består av en road-trip som sträcker sig över kontinenten.
Anna Whitt är den ultimata duktiga tjejen, men hon har en hemlighet, hon kan se och känna andras auror och därmed veta vad de känner! Men det är inte allt, även om hon är nykterist känner hon ett drag mot alkohol och droger. Hon han en bästa vän, eller rättare sagt en vän (eftersom hon uppfattas som konstig), som heter Jay. Killen man bara måste älska!
Boken är ganska nyutkommen och inte översatt till svenska. Wendy är en mycket duktig författare, det är hennes första bok och den är väldigt bra skriven och genomtänkt. Den stannar aldrig upp i berättelsen utan fortsätter framåt. Välskriven och den får mig att längta till att läsa vad Higgins kan hitta på härnäst!

Grym bok! Jag totalälskar den! Den har det mesta man letar efter i en YA-bok, övernaturliga väsen, hjärtlösa fiender, romantik, vänskap. Jag älskar uppbyggnaden av boken, man kastas in i Annas liv och det tar inte lång tid innan man är helt uppslukad av historien. Jag är fullkomligt såld på slutet, det känns som ett slut på en bok och du får ett slut på många saker, samtidigt som den har ett sådant öppet slut som gör att nästan vad som helst kan hända härnäst. Det är ett slut på en bok men början på en episk historia! Det liknar inget jag har läst tidigare!
Jag älskar hur den håller sig så nära till den bibliska historien om hur änglarna föll och om Lucifer och hur ämnet ständigt återkommer. Sättet att berätta om hur allt det här med fallna änglar fungerar känns naturligt.

Jag läste ut boken för cirka en vecka sedan och jag har velat vänta med att recensera den därför att när man först läser ut en jättebra bok suddas allt det dåliga ut av det som som är bra! Så jag ville vänta för efter några dagar brukar allt det där lite mindre bra komma tillbaka, men denna gången gjorde det inte det. så antingen var detta en grymt bra bok eller så var det en helt awesome bok!

Jag rekommenderar denna till de flesta personer, men jag tycker att den passar extra bra fans av ”Hush Hush” eftersom allt handlar om änglar fast jag tycker att nästan att ”Sweet Evil” är bättre!

Språk: 5/5
Berättelse: 5/5
Bokomslaget: 5/5
Boken: 5/5

Köp den:
på engelska - Adlibris eller Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar