tisdag 21 augusti 2012

Sommaren 2012

Denna sommar kanske inte hade det bästa vädret eller så men jag fick ändå läst en hel del böcker! Ni har ju redan sett min planering för vad jag ska läsa i höst, så nu tänkte jag sammanfatta sommarläsningen!
Böcker är något jag nästan alltid har med mig, vare sig vi åker ut på sjön och solar eller sitter inne en regnig dag så läser jag.


Böcker jag har läst Sommaren 2012:

The Immortal Rules
Vampyrer i en ny tappning. Människor ses som föda medan vampyrerna regerar i världen. (2013 kommer uppföljaren The Eternity Cure! Längtar!)

Cirkeln
En mycket omtalad bok där 6 ungdomar får reda på att de är häxor. (Tvåan Eld finns ute nu och Nyckeln kommer nästa år)

Harry Potter och de vises sten
Introducerade 'Läs med Mig' med denna fantastiska bok.

Sweet Evil
En av sommarens riktigt bra böcker! Hänsynslösa fallna änglar och deras avkommor i en spännande historia! (Gillar du Hush Hush? Läs denna!)

The Host
Tveksam till den först men det hela slutade med att jag älskade den! Tar upp viktiga frågor och passar bäst till lite äldre ungdomar men även vuxna (miljontals gånger bättre än twilight! Fattar inte ens hur de två kom från samma hjärna!)

The Iron King
Julie Kagawa's bästsäljare och jag fattar varför nu! Mycket mycket bra bok! Blev ett fan av älvor på grund av denna! Bättre än t ex Mer än ögat ser.

Hundraåringen
Denna vinner priset av den roligaste bok i sommar helt klart! Man får följa med på en osannolikt sannolik resa genom 1900-talet och världen!


Nu får vi se fram emot en ännu bokigare höst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar