tisdag 30 oktober 2012

Immortal Beloved

Immortal Beloved (Immortal Beloved, #1)Författare: Cate Tiernan
Serie: Immortal Beloved #1
Utgiven: 2010
Sidantal: 407

Nastasya has spent the last century living as a spoiled, drugged-out party girl. She feels nothing and cares for no one. But when she witnesses her best friend, a Dark Immortal, torture a human, she realizes something's got to change. She seeks refuge at a rehab for wayward immortals, where she meets the gorgeous, undeniably sexy Reyn, who seems inexplicably linked to her past.

Nastasya finally begins to deal with life, and even feels safe--until the night she learns that someone wants her dead.


I Immortal Beloved får vi följa Nastaya som är en evig partybrud, och då menar jag evig! Hon är nämligen odödlig. Hennes liv går ut på att festa och dricka och bara leva livet. Till sin hjälp har hon sina vänner, framför allt sin bästa vän Incy. Men när hon ser honom skada en människa utan att ens bry sig blir hon rädd. Hon sticker från Londons nattklubbar och flyr till ett ställe i USA, där det visar sig att en kvinna driver en sorts rehab för odödliga.
Jag gillade berättelsen, men den var inget jag riktigt fastnade för, den var bra skriven och allt men inte fantastisk. Den var lättläst och i jag-perspektiv, men det kändes inte som att historien började förrän de sista hundra sidorna! En bok brukar ju ha en tydlig början, mitten och slut. Men Det kändes som om boken började för tidigt och slutade i mitten! Jag blev inte indragen i boken förrän i slutet, men det hände liksom inte jättemycket i boken. Det känns som att hon glömde att skriva klart den!

Jag ville tycka om den här boken, för den hade en annorlunda historia. Men den föll lite... Jag gillade inte hur den var uppbyggd, den gav liksom inga svar på saker i slutet! I början fick vi lära känna Incy, och sedan händer det lite, sedan nämns han igen, men du får inte reda på vad som händer med den delen av historien.
Ärligt talat känns boken mer som ett långt dåligt kapitel än en bok! Vilket gör mig lite ledsen eftersom jag ville tycka om den!

Språk: 3/5
Berättelse: 1/5
Karaktärerna: 2/5
Bokomslaget: 4/5
Boken: 1/5


Köp den:
på engelska - Adlibris eller Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar