måndag 31 december 2012

2012 i bokväg!

2012 har varit ett väldigt roligt år tycker jag! Jag flyttade min blogg hit och började bokblogga på allvar! Jag har läst så många fantastiska böcker i år och hittat så många nya fantastiska bokbloggare därute så jag knappt tror att de är sant, och nu är det snart slut, men ett ännu bokigare år väntar ju!

Här är en lista på böckerna jag har läst! Det finns en liten stjärna (*) bakom dom böcker som jag är aningen besatt av.

- Helena - Josephine Angelini
-Catching Fire - Suzanne Collins*
-Mockingjay - Suzanne Collins
-Harry Potter och de vises sten - J.K Rowling (Omläsning)
-Wake - Lisa Mcmann
-Glashuset - Rachel Caine
-Cirkeln - Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg
-The Immortal Rules - Julie Kagawa
-Immortal Beloved - Cate Tiernan
-Mer än ögat ser - Melissa Marr
-Älskar - Hatar - Jenny Downham
-Divergent - Veronica Roth
-Insurgent - Veronica Roth
-The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
-Alice in Zombieland - Gena Showalter
-The Iron King - Julie Kagawa
-The Iron Daughter - Julie Kagawa
-The Iron Queen - Julie Kagawa
-The Iron Knight - Julie Kagawa
-Sweet Evil - Wendy Higgins
-Hush Hush - Becca Fitzpatrick (Omläsning)
-Silence - Becca Fitzpatrick
-The Host - Stephenie Meyer
-Paranormalcy - Kiersten White
-Jellicoe Road - Melina Marchetta
-Törst - Richelle Mead
-Glitch - Heather Anastasiu
-The Hunger Games - Suzanne Collins (Omläsning)
-Catching Fire - Suzanne Collins (Omläsning)
-Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson
-To kill a Mockingbird - Harper Lee
-Rum 213 - Ingelin Angerborn


Vid tolvslaget sen kommer jag att ta fram mina favoritböcker/favoritkaraktärer i några olika kategorier. (ex. Årets roligaste bok, Årets kvinnliga karaktär, Årets skurk)

2 kommentarer: