måndag 17 december 2012

Sjuttonde December!

Sammanfattning kapitel 17:
Lissa, Natalie, Victor, Rose, Dimitri, Camille och ett par fler åker på en shoppingresa. Dimitri lyckas få Kirova att låta Rose åka med eftersom att det skulle vara en del i hennes praktiska träning. Hennes uppgift skulle vara att alltid vara vid Lissas sida.
På vägen dit, när dom pratar om Rose och om hon skulle klara att döda en stringoi som hon känt innan, får dom reda på att ms Karp blev stringoi. Frivilligt. Rose hade vetat att hon blivit stringoi, men inte av egen vilja. Lissa blir arg på Rose för att hon aldrig berättade för henne.
När dom är i shoppingcentrumet vägrar Rose lämna Lissa, inte ens för att pröva en klänning. När dagen är slut är Rose utmattad. När dom går på skolgården hoppar Rose upp på en bänk och ramlar ner och svimmar.

Kommentar:
Det blir mer och mer spännande och man får reda på så mycket mer nu!

Funderingar:
Hur skulle du reagera om du var Lissa och du fick reda på att din bästa vän hade undanhållit en sådan stor sak från dig?

Favoritcitat:
"Hallå där, jag kan inte se att du köper några slampiga toppar." -Rose
"Det är inte jag som använder såna." -Lissa
"Tack för den." -Rose

2 kommentarer:

  1. Asså, wow.
    Jag skulle inte veta vad jag skulle göra. Jag skulle balla ur och försöka dra ut på tiden...

    SvaraRadera