måndag 3 december 2012

The more the merrier, eller?

Jag har inte alltid läst lika mycket som jag gör nu, men jag har alltid läst böcker. Men oavsett hur gammal jag har varit så har jag alltid läst ut en bok innan jag har börjat med en annan. Min lillasyster har också alltid läst, skillnaden är att hon har alltid läst flera böcker på samma gång. Hon köper eller får en bok och börjar läsa direkt, det kvittar hur många hon redan har börjat på.
Dom få gånger jag har läst fler en en bok samtidigt är om det är med skolan vi läser, men då måste böckerna vara väldigt olika i sin handling. T ex läste jag Jellicoe Road samtidigt som The Iron Queen.
Nu läser jag också två böcker, men den ena är ju liksom med i ett projekt här på bloggen så jag kan ändå hålla isär dom.

Vad tycker ni om att läsa flera böcker samtidigt? Gör ni det? Varför, varför inte?

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte läsa flera böcker samtidigt, blandar bara ihop allt. :)

    SvaraRadera
  2. Ibland läser jag flera böcker samtidigt, när jag känner för det.
    Men oftast läser jag en bok i taget. Jag gillar att avsluta en bok innan jag börjar på en ny :)

    SvaraRadera
  3. Jag försöker så gott jag kan att inte läsa flera böcker samtidigt. Ibland går det inte på grund av skolan, och jag dör inte men jag föredrar det inte :) Det går långsammare att läsa ut två böcker samtidigt, man har inte full koncentration på någon av dem och så blir det inte en lika sammanhängande läsupplevelse ;)

    SvaraRadera
  4. Jag läser alltid bara en bok i taget. Jag vill ge all min uppmärksamhet till den bok jag läser. :)

    SvaraRadera