onsdag 19 december 2012

Your Life As A Reader

Sett att många har gjort denna det senaste så jag tänkte att jag också skulle göra den!




FÖRFLUTET
1. Hur gammal var du när du började läsa?
Jag har alltid läst lite nu och då, men jag började inte att läsa på allvar förrän jag blev 14 år!

2. Vad är titeln på den första boken du läste?
Jag vet inte vilken den första bok jag läste var, men några tidiga böcker var 'Burkpojken', 'Puman' och 'Saknad - Jennie 3 år'
3. Vilken bok fick dig att älska att läsa?
Hmm, jag tror att jag måste säga att det var böcker av Laura Trenter som intresserade mig i att läsa, men jag började inte att sluka böcker förrän jag började läsa "It Girl" av Celicy von Ziegesar.

4. Vilket är det tidigaste minnet du har av läsning?
Oj, det var nog när jag satt i bilen och "läste" när jag var liten, dock var boken uppochner och jag förstod inte vad det stod!

NUTID
5. Hur många böcker äger du just nu?
57 stycken ungefär.

6. Vilken av dem är din favorit?
Måste jag välja bara en? Inget svar, så jag tar ett par stycken! Catching Fire, The Iron Queen, Sweet Evil, The Immortal Rules, The Host och Fången från Azkaban är nog böckerna jag skulle välja om jag måste.
7. Vilken av dem ogillar du mest?
Jag tror att det får bli Glitch eller Immortal Beloved. Gillade inte alls dom, tyvärr...

8. Vilken är din favoritgenre?
YA, fantasy, dystopi. Jag tycker att antingen ska det vara påhittat all-in eller normal värld med någon övernaturlig varelse eller helt verklighetstroget!

9. Hur ofta läser du?
Varje dag! Periodvis kan det bli mer läsning eller så kan det bli mindre. Beror lite på hur mycket jag har i skolan och så.

10. Barn, ungdom eller vuxenböcker?
Ungdomsböcker för det mesta, men vuxenböcker och barnböcker när jag vill ha lite omväxling!

11. Snabb, medelmåttig eller snabb läsare?
(Tror att det ska vara långsam, medelmåttig eller snabb läsare!)
Jag är nog medelmåttig/snabb läsare. Beror lite på boken, gillar jag det går det in i hoppsan snabbt och gillar jag det inte går detlångsammare.

12. Vem är din favoritförfattare och varför?
Julie Kagawa!Jag älskar hur hon bygger upp världen, beskriver den och hela tiden kommer med ett slagkraftigt språk!

13. Pocket eller inbundet?
Vet inte... Pocket är billigt, inbundet är snyggt... Får nog bli inbundet!

14. Vem är din favorithuvudkaraktär?
Oj. Oj. Oj. Jag gillar så många på så olika sätt. Jag får ta en tjej och en kille då.
Puck (The Iron Fey) - Han har dom bästa kommentarerna som finns och lättar alltid upp stämningen.
Wanderer (The Host) - Jag gillar att hon är osjälvisk och lär sig att älska med tiden. Även att hon vill rädda alla och inte bara sina egna.

15. Vem är din favoritskurk?
Voldemort, det är något med honom som gör att jag verkligen inte förstår mig på honom, tycker synd om honom och vill ge honom en kram. Jag vet inte vad det är!
16. Hur långa böcker brukar du vanligtvis läsa?
Runt 300-600. Allra oftast ligger dom runt 400 sidor.

FRAMTID
17. Ser du dig själv ha en karriär inom litteratur?
Jag vet inte, kanske vore kul. Tror dock inte att jag har tålamodet till att bli författare, men vem vet?

18. Tror du att läsplattor kommer att ta över de fysiska böckerna?
Jag hoppas verkligen inte det! Inget går upp mot att hålla en bok i sin hand.

19. Kommer du se till att introducera läsning för dina framtida barn?
Ja det tror jag, ska försöka att inte tvinga det på dom, men jag hoppas att dom kommer att gilla att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar