lördag 16 mars 2013

Bokhyllebingo!

Jag blev taggad av BokBeate att göra detta bokhyllebingo! Får se hur det går!

-Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z













-Hitta en klassiker
Hmm, ingen klassiker, men jag har faktiskt läst en!

-Hitta en bok med en nyckel på omslaget
Det fanns inte en enda!


-Hitta något i din bokhylla som inte är en bok














-Hitta den äldsta boken i din bokhylla














-Hitta en bok med en tjej på omslaget














-Hitta en bok som innehåller djur














-Hitta en bok med en manlig protagonist














-Hitta en bok med bara ord på omslaget
Är alltid någon liten grej på omslaget mer än ord...

-Hitta en bok med illustrationer
 Inte i min hylla än!

-Hitta en bok som har guldbokstäver















-Hitta en dagbok (sann eller påhittad)
Närmsta jag kommer är 'the Carrie Diaries'...

-Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn
Jag tycker Sara är vanligt, och Mats också!














-Hitta en bok som har en närbild på omslaget















-Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod















-Hitta en inbunden bok utan sitt omslag (dust jacket)















-Hitta en turkos bok















-Hitta en bok med stjärnor på omslaget













 



-Hitta en bok som inte är för ungdomar (Young Adult)















-Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk
 Nähä inte det heller!


Fick 14/20 poäng! Hyfsat resultat i alla fall! Jag taggar Madeleine (Maddies Bokblogg) och Petra (Petras Bokblogg) till att göra utmaningen! Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Tack för du taggar mig! Ska göra det det första jag gör imorgon :D

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt. Ska försöka göra den innan helgen. :)

    SvaraRadera