söndag 9 juni 2013

TAG: Sommarläsning!

Nu är det ett tag sedan jag blev taggad av Natalie att göra den här, men det har varit så mycket att göra att jag varken har hunnit eller orkat göra den... Men nu kör vi!

Ink (Paper Gods, #1)1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Ojoj, hmm... först och främst alla som jag har hemma i hyllan som är olästa, men:
-The summer I became a nerd
-Ink
-Jag, En
-Ender's game
-My Super Sweet Sixteenth Century

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Frost...

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På en ö i skärgården liggandes på mage med boken framför sig och solen i ryggen!
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I soffan, sängen eller i solstolen... Brukar vara jämt fördelat mellan dem!

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
The Eternity Cure (Blood Of Eden, #2)The Eternity Cure av Julie Kagawa! Får återkomma om vad som verkligen blev den bästa!
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Jag vet att jag tjatar men Sweet Evil är en riktigt bra bok som passar på sommaren. Jag kanske bara tycker det för att jag läste den förra sommaren!
7. Strand eller hängmatta?
Jag är mer för att åka ut med båten i skärgården och lägga mig på en ö! Men om jag måste välja så blir det hängmattan! (Det är så trångt på stranden!)

8. Deckare eller roman?
Jag är för spänningen i deckare, men en roman sitter aldrig fel!

9. Favoritgenre?
YA! Finns så många olika böcker att välja mellan!

10. Tagga 3 andra!
Det hoppar jag över! Tror att alla har gjort den, men vill du göra den så känn dig taggad!

2 kommentarer:

  1. Frost är superbra! Tycker jag i alla fall ;)

    SvaraRadera
  2. Omslaget till INK ser riktigt snyggt ut!
    Ta det lugnt, jag har Sweet Evil i hyllan och den bara väntar på att få läsas nu i sommar! ;D

    SvaraRadera