fredag 14 juni 2013

The Iron Legends

The Iron Legends (The Iron Fey, #1.5, 3.5, 4.5)VARNING! Läs inte den här recensionen om du inte har läst hela Iron Fey-serien, den innehåller spoilers!

Författare: Julie Kagawa
Serie: The Iron Fey #1.5 #3.5 #4.5
Utgiven: 2012
Sidantal: 304

Winter's Passage

Never make a promise to a faery. They always come to collect. Now Meghan Chase must fulfill her promise to Prince Ash of the Winter Court and embark upon a dangerous journey into the heart of enemy territory—while being pursued by a relentless new foe and guarding her own foolish heart.


Detta var den första boken där jag blev verkligt irriterad på Meghan. Hon vet ju att känslor anses som svagheter hos Mab. Ändå så går hon och blir galen när Ash ”slutar bry sig”. Den är berättad ur Meghan’s perspektiv.

Jag gillade den här boken minst av alla i den här samlingsvolymen. Det beror nästan endast på Meghan’s känslor.



 


Summer's Crossing

What can turn enemies into reluctant allies? A call from the Exile Queen, Leanansidhe, ties legendary prankster Puck to his archenemy, Prince Ash, on a journey that may end in betrayal and will set them both on an irreversible path.


Här får vi för första gången reda på Puck’s tankar! Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Herregud, vad jag älskar relationen mellan Ash och Puck! De är båda smarta, roliga och framförallt farliga! De kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt!

Den här höjde mina tankar om boken. Den var en frisk fläkt i det mörka Nevernever och man visste inte hur det skulle gå för pojkarna!





 


Iron's Prophecy

Before she ever knew what she might become, Iron Queen Meghan Chase was warned by the oracle that her firstborn child would bring nothing but grief. And even as Meghan and Ash celebrate their long-awaited union, the prophecy stirs.


Av alla berättelser i boken så var detta min absoluta favorit! Man fick se relationen mellan Ash och Meghan när den funkar på riktigt! Jag älskar alla karaktärerna och att vi får möta det gamla gänget igen. Jag ville inte att den skulle ta slut!

Ash, Ash, Ash... Jag älskar honom i den här berättelsen! Man får se en helt ny sida av honom och han är mänsklig men med en själ.




 


Guide to the Iron Fey

Detta är en slags fakta-del på cirkus 70 sidor. Här får vi lära oss mer om karaktärerna och Nevernever. Vi får också veta vad man ska tänka på om man råkar befinna sig i Nevernever eller om man planerar en resa dit.
Det är intressant att lära sig lite mer om världen. Jag trodde att det skulle bli långtråkigt att ta sig igenom alla dessa sidor, men det gick relativt snabbt!







ETT MÅSTE FÖR ALLA IRON FEY-FANS!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar