onsdag 30 oktober 2013

My Soul To Take

8164526Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #1
Utgiven: 2009
Sidantal: 279

Something is wrong with Kaylee Cavanaugh...

She can sense when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Literally.

Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest boy in school. But a normal date

is hard to come by when Nash seems to know more about the dark forces behind Kaylee's power than she does.

And when classmates start dropping dead for no apparent reason and only Kaylee knows who'll be next, she realises that finding a boyfriend is the least of her worries!


Detta är också en sådan bok som jag hörde talas om för flera år sedan, men det är först nu i somras som jag köpte och läste den. Vad glad jag är att jag plockade upp den! Även om förväntningarna var höga och jag trodde att jag skulle gilla den så blev jag förvånad över hur mycket jag tyckte om den.

Min favoritkaraktär i den här boken är svår att välja ut. Jag tycker riktigt mycket om de tre karaktärerna som står i fronten. Kaylee, Nash och Tod. Dock tycker jag att det var lite för mycket kärlek vid första ögonkastet mellan Kaylee och Nash. Det gjorde att jag inte riktigt trodde på att Nash's känslor var äkta.

Jag gillar att den är så kort. Den är lagom. Man sugs in i handlingen direkt och man vill verkligen veta hur det går med karaktärerna och vem som är skurken. Jag hade inte alls förväntat mig att det skulle gå som det gick. Det var kul att inte riktigt veta vart historien skulle ta vägen. Dock saknade boken det där lilla extra som gör att den inte får högsta betyg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar