torsdag 31 oktober 2013

The Eternity Cure

VARNING! Denna recension kan innehålla spoilers för den som inte har läst föregående bok!

13581990
Författare: Julie Kagawa
Serie: Blood of Eden #2
Utgiven: 2013
Sidantal: 434

Allison Sekemoto has vowed to rescue her creator, Kanin, who is being held hostage and tortured by the psychotic vampire Sarren. The call of blood leads her back to the beginning—New Covington and the Fringe, and a vampire prince who wants her dead yet may become her wary ally.

Even as Allie faces shocking revelations and heartbreak like she’s never known, a new strain of the Red Lung virus that decimated humanity is rising to threaten human and vampire alike.


Hon gör det igen! Julie Kagawa är verkligen min favoritförfattare, jag kan inte annat än att älska hennes böcker! Den här hade jag höga förväntningar på eftersom den första boken var så bra, jag förväntade mig nästan att jag skulle bli besviken. Men jag hade fel!

Jag tycker det är skönt att vi äntligen får lära känna Kanin i den här boken. Han har varit lite för mycket av ett mysterium tidigare. Det är en väldigt mysig karaktär och han inger, enligt mig, en sorts faderskänsla. Speciellt när han tar hand om Jackal och Allie. Detta gör att jag tycker att det är lite lagom creepy med sådana som tycker att Allie och Kanin ska vara tillsammans! Zeke är också delaktig i den här boken! Jag var ärligt talat lite orolig över att han inte skulle vara med så mycket. (SPOILER! Läs bara om du har läst färdigt denna bok! Markera för att läsa: SLUTET! AAAH! Jag visste det! De pratade ju hela boken om att Zeke var för bra för att vara en vampyr. Och nu blev han det!! Hur ska det gå för Allie som tror att han är död? Hur kommer hon reagera när hon får reda på det? Så många frågor!)


Jag älskade den här boken fullt ut! Jag kan inte beskriva det på något annat sätt! Jag längtar så tills att jag får hålla i nästa, tredje och sista, boken i mina händer. För den här slutar med en äkta cliffhanger ska jag säga!


Detta är en serie värd att läsa!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar