lördag 18 januari 2014

Every Day, One Day

13262783
Författare: David Levithan
Svensk Titel: Jag, En
Utgiven: 2012
Sidantal: 322

A lever sitt liv i olika kroppar varje dag, plötsligt blir hen kär i en av kropparnas flickvän. A kämpar för att kunna vara med henne trots sitt oförutsägbara liv.

Detta är en bok som verkligen får mig att uppskatta det fantastiska i den vanliga vardagen. A lever en dag i olika människors liv. Dessa dagar är inga speciella dagar bara vanliga, tråkiga dagar som kan bli så mycket mer. A påminner mig om att varje dag kan det hända något unikt, vilket är mycket viktigt att ha med sig.





6280118 
Författare: David Nicholls
Svensk Titel: En Dag
Utgiven: 2009
Sidantal: 435

Emma och Dexter träffas på deras examenskväll innan de går skilda vägar. Men vad kommer att hända nästa år den dagen? Och de närmsta tjugo åren?

Jag var räd att det skulle bli hoppigt, störigt, och långtråkigt att läsa om bara en dag per år. Men där hade jag fel. Författaren har verkligen lyckats med att bygga upp historien och man fastnar utan att man märker det. Jag älskar slutet även om jag hatar det, det känns som att hela historien ligger så i tiden. Mysig romantisk bok som är perfekt när man mår lite dåligt!

 

1 kommentar:

  1. SV: Det var faktiskt så länge sedan att jag inte kommer ihåg vart jag hittade skalen xD Men om du söker på någon bok du gillar och iphone case så kommer det nog upp en hel del länkar :) Lycka till!

    SvaraRadera