tisdag 10 februari 2015

Mitten

Nu har jag lite skrivkramp. Jag har kommit till mitten av min berättelse, kanske inte mitt i berättelsen ordmässigt, men händelsemässigt om ni förstår vad jag menar. Det som har hänt är att jag har precis passerat en vändpunkt, som gör att nu vänder hela berättelsen mot slutet.

Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig vidare.

Jag vet hur slutet ska se ut, i vilken ordning det allt ska ske. Men jag vet inte hur jag ska ta mig dit riktigt. Och jag vet inte hur jag ska gå vidare! För just nu sitter jag och tittar på ett vitt papper och kommer ingenvart.

Jag har funderat på att skriva slutet först och sedan försöka knyta ihop de två ändarna. Men jag gillar inte riktigt det, jag känner på mig att jag inte kommer att skriva mellandelen då. Sedan kommer jag på så många detaljer i berättelsen, smågrejer som i den scenen kanske inte är så viktigt men som sedan blir en viktig grej, medan jag skriver.

Har ni några tips på hur jag ska lösa detta?

1 kommentar:

  1. Förhoppningsvis har du kommit över detta vid det här laget, men bättre sent än aldrig... Om det varit jag hade jag bara kämpat på med det kronologiska. Jag har aldrig provat att skriva i omvänd ordning men jag tänker mig att min hjärna skulle bli förvirrad och inte kunna knyta ihop trådarna ordentligt!

    SvaraRadera