onsdag 8 april 2015

Klar!!

https://igcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11142102_357320071127239_935755519_n.jpg


Igår blev jag klar med första utkastet på min dystopiberättelse, två månader tidigare än planerat! Jag satte mig och skrev i går morse och på eftermiddagen vid klockan 17 satte jag punkt efter cirka 36 300 ord. Hela kvällen igår kände jag mig helt tom, men så himla glad! Dock är det mycket arbete kvar... Nu har jag en grund att stå på, men det behöver utvecklas. Som tur är tycker jag nästan att redigeringsarbetet nästan är roligare än att skriva första utkastet!

Nu ska dystopin få ligga till sig lite medan jag tar tag i min andra berättelse som jag ska redigera andra utkastet på. Jag har inte rört det på ungefär ett halvår, så vi får se vad jag tycker om det nu!

1 kommentar:

  1. Grattis!
    Vad kul att du är klar. Jag längtar tills jag blir klar med mitt första utkast. (Vilket jag tvivlar på att jag någonsin kommer bli men jag skriver på så får vi se. Tänk positivt!)

    SvaraRadera