lördag 9 maj 2015

Liebster Award

Blev taggad av Elina att göra denna. Tack så jättemycket!

https://cdn1.cdnme.se/4091138/8-3/liebster-award-label_5526556ae087c34834694f90_55300cd7e087c331458d1811.jpg

1. Vilken bok/bokserie borde filmatiseras snarast?
Just nu känner jag inte alls att någon bok måste filmatiseras, har varit lite mycket sådant det senaste. Men jag tror att en bok som skulle kunna ligga väldigt bra i tiden om den filmatiseras nu är "Älskar-Hatar" av Jenny Downham.

2. Vilken bok rekommenderar du inte någon att läsa?
"Fallen" av Lauren Kate. Fantastisk omslag, dåligt skrivet innehåll.

3. Vad lägger du helst dina pengar på förutom böcker?
Jag spenderar faktiskt inte så mycket pengar överhuvudtaget just nu, försöker spara allt jag tjänar. Men resor spenderar jag en del på, ska till USA i sommar så mycket hamnar ju där.  

4. Om du fick träffa vilken författare som helst, död eller levande, vem skulle du välja?
Jag skulle vilja vara mer unik och säga något annat än J.K Rowling, men det är nog henne jag helst vill träffa!


5. Hur många olästa böcker har du?
35... Men då är flera sådana som jag vet att jag aldrig kommer läsa, t ex rea-köp man bara köpt för att det är billigt, och som jag borde göra mig av med! 

6. Vilken bok skäms du över att inte ha läst?
Skäms lite över att jag inte har läst Delirium-serien, The Selection och bara första boken i Vampire Academy...

7. Du får bestämma en bok som alla bokbloggare ska läsa i år, vilken väljer du?
The Sea of Tranquility av Katja Millay, läs den (!) och tacka mig sedan för att jag tipsat om denna fantastiska läsupplevelse.

16151178

8. Vilken är den karaktär som du ogillar mest?
Jag är en sådan människa att jag älskar riktigt välskrivna skurkar som Umbridge, och känner mig fullständigt likgiltig inför dåligt skrivna karaktärer. Men den jag kommer att tänka på är Four från Divergent. Ugh, tycker inte alls om honom. Vi klickar inte överhuvudtaget! Sorry.

9. Om du fick lära känna en litterärkaraktär vem skulle det vara?
Den här är svår. Jag känner att jag redan känner alla karaktärer eftersom jag har läst om dem. Men skulle inte ha några problem med att känna Puck från "The Iron Fey" eller Familjen Weasley.


10. Vilken bok har det sämsta serieavslutet någonsin?
Brukar finna mig till ro med de flesta avslut. Men i år har jag flera avslutningar att läsa, ex Blood of Eden och Mara Dyer, så jag får återkomma!

11. Vad är ditt drömyrke?
Att kunna skriva, producera och skådespela i en film eller TV-serie vore ju drömmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar